måndag 1 juli 2013

Första dagen på semestern!

På ikea!

På Maxi

Städar poolen!

Pumpar cykeln

Elias tränar tennis
Idag har vi haft semester, första dagen tillsammans (i alla fall tre fjärdedelar av familjen). Började dagen med lugn frukost för min del medan barnen tittade på sommarlovsmorgon och åt frukost framför tv:n. Semester!!

Sen åkte vi till Ikea, vilket jag trodde skulle bli rena semestern, men kom snabbt på varför man helst åker ensam till Ikea, utan barn och för all del även make, i alla fall min make. Snabbt ska det gå av någon anledning.... när det finns så himla mycket att titta på när man är på Ikea, förstår inte riktigt det där. Vi åkte dit för att köpa muggar och de var nästan slut (fick tag i hälften), men av någon konstig anledning så gick vi ändå därifrån med en massa saker som vi tydligen behövde. Så är det att gå på Ikea!

Efter Ikea bar det av till Ica Maxi (vi bara roade oss som ni märker). Det roligaste där var enligt barnen alla poliser som tydligen hade någon form av razzia (ja, det heter det kanske bara i polisfilmer, men det låter coolt). Kollade bilar och muddrade några potentiella tjuvar, vad vet vi! Lite mat fick vi med oss hem, trots allt. Förresten, vi klarade oss från både muddring och genomsökning av bil!

Väl hemma städade barnen poolen medan jag klippte gräsmattan och rensade lite av det här trista ogräset som bara växer och växer och växer. Blev inte riktigt färdig, får fortsätta imorgon, men fint blir det i alla fall och det känns lite roligare när det ser fint ut. Även om det kanske bara är jag som bryr mig.

Elias cyklade sen till tennisen och jag och Hannes hängde efter en stund senare. Träffade Johan och fick som vanligt en trevlig pratstund. Killarna var väldigt duktiga på sin tennis idag och det var så himla roligt att titta på dem när de tränade. Tror jag fick ett tips eller två att ta med mig när det är dags för min tennisträning på torsdag.

Nu har vi ätit tacos (jo, man kan faktiskt äta det en måndag, tro det eller ej). Hannes fick välja idag och då blev det tacos. Henrik är fortfarande på väg hem från Karlstad dit han åkte igår. Barnen har landat framför en film (Titanic) och man hör ibland Elias läsa för Hannes när Hannes inte riktigt hinner med själv att läsa texten, gulligt! Själv ska jag gå ut och njuta av kvällssolen med en kopp kaffe! Som sagt, jag tror minsann det är semester!

Kram! Kram!


Inga kommentarer: