torsdag 19 juli 2012

Veckans värsta upplevelse?

Torsdag!

Första morgonen vi vaknar utan att bli väckta av piskande regn. Tvärt om fakiskt, solen lyste. Vi värderade planerna och beslutade att det fick bli stranden. Ett beslut som omprövades 10 minuter senare när slagregnet åter igen piskade mot husvagnskroppen. Så vad gör man då?
Ullared i LEGO
 Jo, Ullared och fixa inför skolstart... Vi tänkte att vi nog var ensamma om den tanken och satte fräs mot Ullared. Väl framme kunde vi konstatera att det inte fanns en parkeringsplats att uppbringa. Vi fick parkera på deras camping och sen gå till varuhuset (= långt).
Hannes & Elias
 Killarna var tappra och det inhandlades bla regnkläder och underkläder. LEGO som nöje en regning dag blev det också (jag berättade att mormor och farmor säkert betalar om pojkarna frågar lite sådär gulligt (he-he)).  
Pappa Henrik - helt slut
Som tur är har jag duktiga barn för jag pallade inte riktigt hela vägen och efter en orddispyt med en kärring som trängde sig i kassan så fick jag nog. Dessutom hade kärringen mage att påstå att jag hade fel!!! Kärring!!!

På vägen hem kom mat på tal och diskussionen gick ungefär såhär:

E Pappa, vad skall vi äta idag
P (Tänkte för mig själv, hamburgare från McD kanske) Ja, Elias vad tycker du? Skulle vi..... (avbruten)
E Vi har bara grillat två gånger (av på tre dagar (min anm därtill...))
P Jaha, vad vill du ha då? Tror du inte att regnet ställer till det?
E Men de andra grillar ju ändå!!!
P Ja, då blev det grillat.....Ok med fläskfilé.
E Ja, och bearnaesås!

Så som ni förstår så blev det grillat idag. Förbannat gott om jag får säga det själv. Nu är jag övergiven med matrester, disk och gräs på golvet i husvagnen. Inte utan att jag längtar lite hem till sällskap som inte överger mig direkt efter måltiden och till min diskmaskin. Fast vi har det himla mysigt tillsammans och Elias vill inte åka hem alls.....

Imorgon är äventyret slut, ses då!

2 kommentarer:

Pernilla och Henrik sa...

Saknar han (Elias) inte sin mamma pyttelite......????

Anonym sa...

Välkomna hem ! mormor