söndag 29 juli 2012

Havets Dag i Falsterbo!

Morfar, Henrik, Elias, Hannes och mormor, pigga och glada framför "Tre Kronor"!

Nåja, Elias ser i alla fall normal ut......

Morfar och Hannes på Vikingaskepp

En äkta viking!
Idag har vi varit i Falsterbo och "Havets Dag". Vi började med en tur på Briggen "Tre Kronor". Hannes berättade en massa historier om Will Turner och Kapten Sparrow, tills han lite besviket konstaterade att "de har ju inga kanoner på den här båten". Det hade de däremot på Vikingaskeppet, så han var ganska så nöjd ändå.

En trevlig förmiddag i Falsterbo! Nu regnar det ute (efter en underbart solig vecka, så man ska väl inte klaga antar jag) och barnen och Henrik har stängt in sig i Elias rum för att bygga en oljeplattform i lego! Kreativt! Jag tror jag ska passa på att slänga mig i soffan en stund och läsa bok! Ibland är det inte dumt med lite regn trots allt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för en trevlig förmiddag!/mormor och morfar

Pernilla och Henrik sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Pernilla och Henrik sa...

Vem sjutton är figuren i hjälm. Måste vara photoshop fixat. Jag är mycket snyggare än så. Eller hur alla bloggtittare....

Henrik