söndag 2 mars 2014

Sista helgen i februari



Hannes, L och Elias
   Så var ännu en helg passerad och nu är vi snart inne i mars. Helgen fördrev vi med lite olika saker. I lördags släppte vi (jag = Henrik och barnen) Pernilla på grönbete på Emporia medan vi gick på bio med bästa kompisen L och såg "LEGO The Movie". Sen blev det träning och mys framför TV:n. Under söndagen röjde Pernilla och Hannes i Hannes rum medan jag och Elias åkte till Malmö Mässan på Sci-Fi mässa. Där fick vi träffa en del gamla skådespelare samt se lite rekvisita från olika Science Fiction filmer. Spel var där också och jag tror att jag hade en nöjd Elias när vi åkte hem. Elias och Hannes fick vars en cool Star Wars plansch, jag fick en kärleksfilm med demoner och aliens och Pernilla fick äran av att lyssna på alla våra historier :-)

Söndagskvällen bjöd på plombdödare med sval mos (plombdödare = köttfärslimpa som stått något länge i ugnen och därmed blivit lite svårtuggad). Nåja, vinet smakade bra och barnen kan ju alltid äta chips. Gissa vem som lagade maten:-) Ha en bra vecka.....
LEGO filmens gladaste figur och Elias

Alla redo för 3D film

Elias möter en Stormtrooper

Vader och gänget...

1 kommentar:

Farmor sa...

Coolt!!!!