fredag 29 mars 2013

Påsk och tennismatch!

Elias spelar tennismatch

Världens bästa!

Anton och Elias

Vårt påskpynt!
Då var det Påsk och lite extra ledigt, härligt!!! Visst hade man hoppats på att "tältet" skulle vara borta, solen skulle skina och att vi hade haft en 10-15 grader ute. Riktigt så är det inte idag, här snöar det faktiskt!

Idag har Hannes lekt med sin kompis E och Elias har spelat sin första tennismatch någonsin. Domaren lyste i början med sin frånvaro, så det var väl lite si och så med regler och räknande, men det tog sig efter hand. Elias mötte Anton och förlorade tyvärr (ingen vet dock egentligen med hur mycket, men jämna var de i alla fall) men hade lika roligt för det. Ny match på söndag!

I år har vi påskpyntat med ett påskris och två prydnadshäxor, that´s it!! Påskkänslan har liksom inte riktigt infunnit sig. Tänkte ett tag göra lamm till middag idag, men har inte riktigt vågat mig på det. Funderar på om det trots allt inte smakar ull....eller vad? Ser ett litet sött lamm framför mig och ja, jag vet inte.......! Istället så blir det rostbiff (borde väl här se ett nötdjur framför mig, men nej, det är inte samma sak som lamm.......) med het balsamicosås och klyftpotatis.

Nu ska jag bara njuta av att det trots allt bara är fredag idag (fast det känns som lördag) en bra bok, ett glas gott rött vin och tanken på att det snart är sommartid vilket betyder ljusa (och förhoppningsvis snart varma) kvällar!

Glad Påsk!

1 kommentar:

Anonym sa...

Gott så/Inga