söndag 31 mars 2013

Fint väder, lekplats och Kalkbrott!

Världens bästa var det ju......
 Vi (Pernilla, Elias och Hannes) tog en tur till Hammars Park i det fina vädret där barnen fick springa av sig en massa energi! Många barnfamiljer (med farmor och mormor i släptåg) ute med fikat i högsta hugg! Lapade energi från vårsolen och bara njöt!
Storebror!

Lillebror!

 Den här båten hängde jag med på ett tag. Hannes bestämde som vanligt och fick vara kapten. Elias var tydligen styrman och jag fick vara vakt?! Vet inte om jag skötte mig så bra för Elias sa "ja, men mamma är ju inte med på riktigt"??!!! Sen gungade den där båten väldigt mycket så till slut kände jag mig åksjuk och fick sätta mig på en bänk och njuta av solen istället. Stackars mig!!!!
På vägen hem stannade vi vid Kalkbrottet och spanade in en enorm grop?! Tusen frågor dök såklart upp som man inte kunde svara på (Gräver de fortfarande här? När slutade de? Varför då? Vad händer om det blir översvämning?). Tur att google finns!

Inga kommentarer: