torsdag 16 augusti 2012

Sommarlovshäng!

Poolen förbereds!

Anton, Elias och Hannes tittar i en bok om Titanic!
Idag har vi mest hängt här hemma! Hannes och jag har visserligen fått en tur till Trelleborg, men bara för att veckohandla (dags att börja med det nu igen när skola och alla aktiviteter tar fart igen). Elias har lekt med Anton hela dagen. De träffades i byn och sedan tog det dem 45 minuter att cykla hem. En sträcka som i vanliga fall bara tar 5 minuter, men de är ju inte snabbast i världen alltid och jag tror nog att det blev en omväg eller två. Väl hemma sätter de in sina cyklar i förrådet! När jag frågar varför de gör det så säger de "ja, men det ska ju börja att regna". Var då undrar jag, solen skiner och det är 24 grader ute?! Ja men det har vi sett i våra telefoner säger de båda på samma gång!!! Jösses!!! Till min lycka har det fortfarande inte kommit en droppe!

Elias och Anton har badat mest hela dagen medan Hannes har gått runt och suckat hela dagen! "Jag har inget att göra hördes det från hans söta mun ungefär en gång var tionde minut". Efter att jag kommit med en massa förslag som såklart ratades allihopa så var jag beredd på att skicka bort honom till fritids! Undrar om de tar emot barn några dagar i förväg?

Själv har jag både hunnit med att olja hyllorna till vår bokhylla och att tvätta bilen!

Nu ska vi bjuda Anton på middag! Blir något så avancerat som Spaghetti och Köttfärssås!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror att Pernilla trivs ganska bra hemma tillsammans med tre så mysiga killar. Eller?7mormor

Annika sa...

Här är sommarlovet slut och skolorna började idag...vilket innebär att vi har trötta killar ikväll :) / Annika

Pernilla och Henrik sa...

Trötta killar sa hon med ett leende, hi hi!!!