lördag 7 juni 2014

Sveriges Nationaldag och Hannes namnsdag!

Hannes uppvisning på Falsterbo Strandbad!
 Igår var det Sveriges Nationaldag och såklart, viktigast av allt, Hannes namnsdag (vilket han påminde alla om)! Grattis säger vi, både till Sverige och vår bästa Gustav!

Nationaldagen firades, för oss, traditionsenligt på Falsterbo Strandbad. Fast i år var det Hannes tur att uppträda med sin flöjtgrupp. De sjöng och spelade och var såklart lika duktiga som vanligt! Vi passade på att äta lite lunch på Strandbaden för att orka med resten av dagen, som skulle fortsätta i musikens tecken. Sagt och gjort, vi körde vidare ner till Skanör där Elias och trumkåren skulle marschera genom byn ner till Rådhustorget. Man hörde dem innan man såg dem, riktigt häftigt var det och faktiskt fick man en känsla av Nationaldagsfirande! Nationalsången, Den blomstertid och så lite tal på det! Riktigt trevligt! Jag hann även med att beställa ett par Falsterbotofflor som jag har trånat efter i två år nu och äntligen slog jag till. Väldigt nöjd, hoppas att jag får dem riktigt snart! Körde ner till Skanörs hamn och köpte lax och rökta räkor i fiskrökeriet, så otroligt gott! Vi hade en riktigt, riktigt mysig Nationaldag!

Elias, Morfar, Hannes och Farfar

Hannes väntar på trumkårens marsch genom Skanör

Här kommer de!

Underbar miljö!


Namnsdagsbarnet, Gustav!

Pensionärer på hugget!




Stilig gosse!

Flitig gosse!

En stund i alla fall....
 Idag har Hannes haft en kompis här och de har lekt och badat en massa! Imorgon kommer kusin Noah, mysigt! Jag hade lovat mig själv att ta det lugnt och efter en snabbt tur till byn med barnen för att handla lite (fick med mig jordgubbar hem, mums) så landade jag i solstolen och bara njöt ett par timmar, solade och läste bok! När kroppen kände att det räckte med sol så tog jag och Hannes tag i att städa i uterummet. Gick bra till att börja med, men det är ju så tråkigt på slutet! Men fint blev det, och nöjda är vi!

Massor av bad har det blivit och de har ju lovat fint väder även imorgon.

Nu går vi snart in i sista skolveckan och på torsdag är det skolavslutning. Innan dess ska Elias åka till Göteborg med sin klass och det ser han fram emot väldigt, väldigt mycket!

Hoppas att ni alla har en lika trevlig helg som vi har!

Kram Kram!
 
Mycket roligare att bada med storebror än att städa!

2 kommentarer:

mormor sa...

Jättebra bilder. Vad duktig du är.

mormor sa...

Ett kort (ja alla var ju bra)var så bra att jag knyckte det till fb