tisdag 5 februari 2013

Tisdag - snön faller lätt

Idag började vi dagen med frukost och lite läxor. Båda barnen har fått läxor med sig från skolan och eftersom snön faller väntar vi ut snön och gör läxor samtidigt. Men när läxorna är klara snöar det fortfarande och vi ger oss ut i backen.
Elias
 Snön piskade lite lätt mot kinder och ögon men skam den som ger sig.
Hannes
 Hannes åkte dagen till äran med stavar. Han ser snabb ut.
Pernilla
 Mamma fick åka sist och samla upp allt och alla som låg spridda i backen :-)
Elias åker svåraste backen, svart backe (Pernilla)
 Hannes ville åka gröna backar vilket Elias tyckte var mesigt. Jag och Elias tog lift 303 till toppen och Elias fick välja nerfart. Blå (lätt), röd (medelsvår) eller svart (svår). Elias tyckte att svart verkade trevlig så den fick det bli. Mamma blev så avis att jag fick ta henne på den turen på eftermiddagen.
Inför middag i Toppstugan och bandvagnstur
 Kvällen till ära tog vi bandvagn till Toppenstugan där vi åt fondue och drack gott vin. Som gammal officer fick jag en tår i ögat av nostalgi när jag fick åka bandvagn igen. Fantastiskt. Skulle kanske köpa en själv?
Hannes och Pernilla åker bandvagn
 Lycklig Hannes....
Elias åker bandvagn
 ... och lika lycklig Elias....
Middag i Toppstugan
Fantastiskt trevlig kväll med gott vin och god mat. Sen blev det bandvagn tillbaka (och ytterligare en tår av saknad (bandvagnen alltså)). Bandvagnsföraren tog det säkraste och körde oss direkt till stugbyn. Annars hade han nog aldrig blivit av med oss (mig).

Vi ses imorgon. Sov gott :-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Blå backe.....mmm kanske!!!
Svart backe......hjääääääälp!!!!!
Bandvagn.......låter spännande även för en gammal farmor
Fondue och vin......verkar väldigt mumsigt..mer min melodi!!/farmor

Anonym sa...

NI ser ut att ha haft en superhärlig dag eller?/ mormor är lite avis.

Lotta sa...

Oh, vicken trevlig dag och kväll det låter som att ni haft! :)
Stor kram!