söndag 16 december 2012

Simavslutning och nytt märke!!

Hopp i djupa poolen

Bröstsim

Ryggsim

Dyk på huvudet i djupa poolen

Stolt innehavare till "Hajen Brons"
Hannes och jag har varit på simavslutning (medan de andra var hemma och kämpade med pepparkakshus)! Den här terminen har Hannes tagit "ett litet steg för människan, men ett stort för mänskligheten"och blivit en fena (!!!) på att simma! Idag tog han ännu ett märke, "Hajen Brons". Han simmade 100 meter bröstsim på djupt vatten, 25 meter rygg på djupt vatten och dök från "höga kanten" i djupt vatten. "Inte läskigt alls sa Hannes" och lade till "tycker Elias att det är läskigt", varav han fick en djup suck och ett långt neeeeej från storebror!

Jag hade inte riktigt sett framför mig ännu ett simmärke och hade inte tillräckligt med pengar med mig. Så vi fick ringa till pepparkaksbakaren som fick rycka ut och bidra med tjugo kronor!

Efter simningen åkte jag och Hannes till Skanör för att handla sill på rökeriet, men det var slut, så vi får försöka att ta oss ner i veckan för att handla världens godaste sill till julafton. Har även hunnit med att träna lite på gymet och lagat god söndagsmat i form av långkok! Chiligryta med gott bröd, avokadoröra och tacochips. Elias undrade varför jag inte värmde dem i ugnen "för så gör Sverker", men tillade sen att det inte var gott, inte jättegott och inte supergott utan "super, super, duper gott", vilket var tur för honom annars funderade jag starkt på att skicka hem honom till Sverker!!!

Hoppas att ni har en trevlig tredje advent, 8 dagar kvar till julafton!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härliga barn!/mormor

Anonym sa...

Grattis, grattis!!!!!!!
/farmor