lördag 8 december 2012

Lördag

Sötis!
Vårt tält!
Då var det helg igen! Som vanligt springer December fram. Huset är nu helt inplastat och i nästa vecka kommer de och börjar att riva fasaden. Trodde att det skulle prassla mycket mer än vad det gör, ännu så länge är det inte farligt alls. Får väl se hur det blir  när det börjar att blåsa.

Igår hämtade farmor och farfar barnen som sedan sov över hos dem. Tack snälla för hjälpen! Henrik och jag köpte julklappar och nu är vi nästan färdiga, skönt! Upp i ottan (nåja, det kändes så i alla fall, kvart i sju är tidigt en lördag...) för att klippa mig och sedan mötte jag upp de andra i Vellinge Sporthall för att se på Hannes när han spelade innebandymatcher. Första matchen sprang han en hel del och var med i matchen, sen trycktes den halvt berömda "Björka-knappen-jag-måste-ha-mat" in så då tittade han mest på de andra barnen som klättrade i ribbstolar, han spanade lite på klockan och sprang lite när vi påminde honom.

Hem igen för att äta en snabb lunch (bestående av tråkiga mackor, finns det något mer oinspirerande??) för att sedan åka och köpa ny jacka och termobyxor till Hannes. Var opimistiska och trodde att han skulle kunna ha samma som förra året och det går väl, men de börjar att bli ganska så små. Tänka sig, även lillebror växer.

Nu tittar grabbligan på "Spiderman" och jag ska fixa lite middag. Hoppas att ni får en skön helg!

2 kommentarer:

Annika sa...

Fint tält! ;-) Åh, så skönt att vara klar med julklapparna! Som det ser ut nu får vi nog springa ut någon gång den 21 eller 22 december :( Ha en härlig lördag kväll! /Annika

Anonym sa...

Håller med! En riktig sötis!/mormor