onsdag 28 januari 2009

Vad heter Sverker?

Det här med namn och vem som är farmor, mormor etc tycker Hannes är hur spännande som helst för tillfället. Det är inte alltid det blir rätt, men han kämpar på. Idag när vi satt och åt lunch så skulle vi som vanligt ta oss igenom halva släkten och det gick ju ganska så bra. Farmor heter Ulla (fast det ibland blir Olga......) och farfar heter Christer. Pappa heter Henrik och mamma heter Pnilla!!! Sen satt Hannes tyst en stund och sen sa han:

H: Vad heter Sverker?
P: Ja men, Sverker heter ju Sverker.

Då sa Hannes ganska så argt

H: Ja men vad HETER Sverker
P: Sverker heter Sverker. Sverker är din morbror men han heter Sverker.

Då ser Hannes jättenöjd ut och så säger han

H: Just det, min mormor heter Sverker och hon är Selmas pappa!!!!!!!!!!!!!

4 kommentarer:

Familjen Andersson Ewald sa...

Finns det något bättre än barn som funderar och lär?
Hannes är så härlig vilken go kille klart Sverker kan vara en hon i dessa könsneutrala tider!

Kram på killen i tiden!

Ulla o Christer sa...

I går när jag kom in på Hannes dagis och skulle hämta honom, pekade han på mig och sa högt och tydligt "nu kommer Ulla", dessutom tittade han storögt på gylfen på mina jeans och sa "du har en gump".

Underbar kille!!!

Kram från farmor Ulla

Gullberg sa...

Jag heter Inga inte Sverker det får ni lära Er son.Jag vet ingen som har så roliga kommentarer som Hannes. Han är härlig. Mormor Inga

Gullberg sa...

Olga - gylf - mormor heter sverker - som morfar så håller jag mig så länge så möjligt neutral