söndag 13 april 2014

Påsklov!!

Hannes är målis


Let´s Go!!

Hannes, vår kung!!!

Felicia shoppar

Elias blev snabbt favoriten


Let´s Go!!!
Äntligen är vi framme vid Påsklovet, eller som Elias sms mig i fredags efter skolan Pååååååååååsklooooooov!!!!!!!!! Tror det är extra efterlängtat i år med tanke på alla Nationella prov. Både Hannes och Elias får ett helt ledigt lov, tack vara hjälp från våra föräldrar, skönt! Jag har tagit ledigt från onsdag och det ska bli så himla härligt med lite extra ledighet.

Helgen har varit så där lugn och skön och ändå har vi hunnit med en hel del. I lördags var vi i Hörby på lunch hos härliga vänner. Henrik shoppade byxor och Felicia sockerklubbor! Tror att Felicia väldigt gärna hade haft en storebror för Elias blev snabbt favoriten. Tack för en mysig dag med god lunch! Härligt att träffas så där enkelt och bara snacka lite och bara vara helt enkelt!

Idag har vi tränat, 8.00 på gymmet! Jag tänkte först banga, men masade mig ändå upp och det var tur det för det blev ett riktigt bra pass. 30 minuters löpning på löpbandet och sedan lite styrka på det. Åkte hem och åt en lång och mysig frukost med barnen och sedan har Elias hängt med sin kompis A hela dagen. Världens mysigaste A kallar jag honom, det är så härligt att ha dig här! Alltid lika glad, snäll och trevlig! Hannes är lite förkyld, men hängde ändå med sin kompis L på bio och han verkade väldigt nöjd när han kom hem. Hade fått både fika, bio och choklad! Tror att påsklovet har börjat bra för Kung Hannes, trots förkylning!

Ett besök på tippen har vi hunnit med, mycket folk som vanligt på söndagar, lite trädgårdsarbete och nu har vi landat framför dator och tv medan Henrik lagar hemmagjorda köttbullar till oss! Dagens bästa har nog Henrik stått för då han sorterade vad han trodde var tvättade underkläder. Han var till och med så snäll så han lade in allt i våra garderober. Tyvärr så var de inte tvättade, utan skulle tvättas!!!!! Jag tyckte nog att det var liiiite roligare än vad Henrik gjorde!!!!

Ha en trevlig vecka och njut av att det snart är Påsk! En av de bästa helgerna tycker jag! Mycket färg, förhoppningsvis lite vårkänsla och en hel del ledighet! I Like!!!

Kram Kram

Inga kommentarer: