söndag 27 januari 2013

Då var helgen slut!

Anton, Hannes och Elias spelar playstation

Kramsnö, perfekt när man ska göra snögubbar

Simskolan har startat igen

Duktig simmarkille
Då har det gått ännu en vecka, en intensiv sådan! En hel del att göra på jobb, Henrik har varit borta hela veckan och så pannan som gick sönder ovanpå allt! Satt hemma hela fredagen och väntade på en reparatör som skulle komma på förmiddagen eller på eftermiddagen, suck! Han kom klockan tre, fredag eftermiddag. Då hade jag eldat, eldat och så eldat lite till. Nåja, han fixade till det hela, men påstod att felet nog kommer tillbaka och att det beror på att vi har så mycket kalk i vårt vatten. Hm, det får bli ett telefonsamtal till IVT....... Ett extra tack till bästa Lotta och Sverker som erbjöd oss att bo i deras lägenhet om inte värmen kom tillbaka! Kram!

Igår förmiddag kom mysiga Anton hit och har varit här hela helgen. Det har skrattats och fnissats en hel del och barnen har haft så himla roligt! De har spelat spel, byggt lego, tittat på film och varit ute och byggt snögubbar! Det bästa med Anton och Elias är att de alltid låter Hannes vara med när de hittar på en massa saker och det är så härligt att se! Härliga killar!

Gick upp 06.00 i lördags och lagade middag! Jo faktiskt! Inspirerad av familjen Gullberg gjorde jag Pulled Pork! Använde högrev som stod i ugnen i 10 timmar! Anton tyckte inte jag var riktigt klok som gjorde mat i 10 timmar, men hjälp vad gott det blev!! Ett tips är att göra det över natten, men jag skulle ändå upp tidigt eftersom jag skulle klippa mig klockan åtta i lördags. Gjorde mycket mat när jag ändå höll på och vi har fryst in för att plocka fram när vi känner för det! Har ni inte testat att göra det, så rekommenderar jag det starkt! Såååå gott och väldigt enkelt!

Hannes simskola har börjat igen för den här terminen! Numera på heltid i den djupa bassängen och han var hur duktig som helst! Såklart! En mamma tycker väl alltid att just hennes barn är så där härligt super, duper duktig!!

Nu laddar vi för en ny intensiv vecka! Det är som vanligt trumpet två gånger den här veckan, det är bandy, tennis, Elias har stort stavningsprov i svenskan på onsdag och Henrik åker bort mellan tisdag och onsdag! Vi håller tummarna för att pannan håller hela veckan! Farmor och farfar är kontrakterade för hämtning på tisdag och själv ska jag försöka att hinna jobba, tvätta, packa och förhöra läxor. Men sen, på fredag kommer belöningen för allt slit! Vi längtar så!!!!!!

Kram!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänk vad skönt! På fredag sticker vi!