söndag 16 september 2012

Vi planterar och fixar!

Hannes planterar

Silverpäronträdet är nyklippt!

Höstfint

Resultatet av Hannes plantering

Henrik bygger och bygger.....
Efter Hannes simning var han och jag på Vellingeblomman och köpte lite höstblommor (eller rättare sagt, vi har varit där två gånger idag för jag trodde att vi hade blomjord hemma, vilket vi hade, men alldeles för lite). Så nu har vi höst fint på vår framsida. Vi var inte helt överens hur de skulle stå där på framsidan, men jag fick min vilja igenom mot att Hannes ska få bestämma hur de ska stå på lördag när han fyller år. Jag hoppas ju på att han har glömt det till på lördag!!!!!

Henrik har byggt hela dagen och nu börjar stommen (kallas det så?) att bli färdig och snart är det dags för oss att måla för att sedan sätta på taket. Det går framåt, sakta men säkert!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jättefina blommor. Vad Ni har varit duktiga. Det är väl riktigt kul med nya höstkrukor./mormor