söndag 9 september 2012

Brunch och dramatik!

Pappa och Morfar

Elias med den största våffla jag någonsin sett

Bästa syskonen, Noah och Selma
Vi har varit på Översten (Kronprinsen) och ätit lunch med "Gullbergs *2"! Pappa fick det av oss och Gullbergs (alla hänger med på vilka jag menar va?) när han fyllde 70 år tidigare i somras. Massor av mat blev det och Elias gjorde den största och tjockaste våfflan jag någonsin sett.

Efter brunchen åkte Elias, Noah och Henrik till Trelleborg där Elias skulle på golfträning. Noah och Henrik stod och slog lite bollar och Noah var riktigt duktig tyckte Henrik.

Jag hämtade Hannes hos Minna och åkte hem för att fixa lite i trädgården. Plötsligt ser vi ett stort rökmoln och när vi tittar ut så ser vi några som springer i lätt panik på åkern och försöker att släcka en eld och någon minut senare dundrar tre brandbilar och en polisbil med sirenerna igång in på gatan och ut på åkern. Gisssa om halva Duvslaget stod och tittade på (inklusive jag och Hannes såklart). Efter denna dramatik så blev det ogräsrensning, uteplatsbygge medan Elias, Noah och Hannes lekte ända tills Åsa och Saga kom och hämtade hem en Noah som inte alls hade särskilt bråttom hem!

Nu blir det en god sallad med Parmaskinka, lite lagom sådär efter all mat tidigare idag! Sen är det dags för ännu en arbetsvecka, förstår inte varför just helgen ska gå så himla fort?

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för en trevlig förmiddag med god mat och fint sällskap./mormor och morfar