torsdag 27 augusti 2009

Pojken med fantasi

Ibland är det svårt som mamma att hänga med i svängarna och i fantasins värld. Följande samtal hade jag och Elias i morse vid frukostbordet

Elias: Mamma, igår slog jag mig på benet och det gör ont
Elias drar upp byxbenet och visar ett stort skrapsår och ett blåmärke på benet.

Mamma: Oj då, det ser ut att göra ont. Hur slog du dig?
Elias: Jag hängde i ett träd!!!!!!!!!
Så här långt hänger jag med, men sen tappar jag honom fullständigt.........

Elias: Ja och så hängde benet utanför (???) trädet och så hängde Lukas i ett annat träd. Det var Lukas kontor.......i fängelsehålan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Okej........tror att jag ska ta och åka till mitt konkreta, men ack så mycket tråkigare arbete!!! Tror att vi alla skulle må bra av några dagar i trädet, eller var det kontoret, f´låt fängelsehålan!

Ha en riktigt bra dag!!!!!!!!

1 kommentar:

Gullberg sa...

Ja, bra med fantasi! Vi hängde inte heller med hela tiden, men vad gör väl det. Man kan ju alltid ta fantasin till hjälp och fylla i resten!