fredag 21 augusti 2009

Mormor och Morfar har passat barnen........

Idag har snälla, snälla mormor och morfar passat barnen då dagis och fritids har varit stängt pga studiedag. De har varit hemma och lekt, varit på Mc Donalds och sen åkte de till Folkets Park för att åka lite karuseller. Där mötte jag upp och fick åka pariserhjul med Elias (tror inte att mormor och morfar vågade). Vi passade också på att byta bil eftersom de hade haft vår (nya) bil hela dagen. Vet ni vad Elias berättade då? Jo, att morfar nästan hade krockat två gånger!!!!!! Med min (vår) nya fina bil!!!!!!! Kan detta verkligen stämma? Aja baja!!! Jag vill i sammanhanget säga till Sverker och Lotta att jag inte krockade er bil, var inte ens i närheten (ja, jag har kört er lilla röda idag, det är nog stora "byta-bil-dagen" idag).

Nåja, även om morfar behöver träna på att köra bil så är han och mormor (vill inte tänka på hur det hade gått om mormor hade kört bilen) hejare på att passa barn, så stort TACK för idag.

Förresten, fick också veta att morfar har handlat mjölk och vin idag. Det ena låter onekligen bättre än det andra. Älskar barn, de berättar verkligen ALLT (och lite till skulle jag tro).

2 kommentarer:

Annika sa...

Hej! Visst är de för härliga, barnen! Kan tro att dagispersonalen får höra både ett och annat...Har du (ni) ny bil? Spännande! Ha en bra helg!
Kram Annika

Gullberg sa...

Vill bara klargöra att några incidenter med er nya bil INTE har inträffat. Detta instämmer även Inga i. ( Om jag inte är betrodd )Däremot stämmer det att både BiB och mjölk har blivit inhandlat. Förövrigt hade vi en mycket rolig dag. Ronny.