onsdag 19 februari 2014

Att vara igenom halva sportlovet (redan)

På tekniska med mormor och morfar


Muffinsonsdag!
Idag är det (redan onsdag) och Sportlovet rusar fram i raketfart! I måndags var barnen hos mormor och morfar och de gjorde ett uppskattat besök på Tekniska Museet i Malmö.

Igår var det farmor och farfars tur att få lite kvalitetstid med barnbarnen. Farmor, Elias och Hannes var på bio och såg filmen "Frost". Bra tyckte de alla tre!

Onsdag och (äntligen) min tur att få lite ledigt! Vi sov länge alla tre och sedan har vi haft en väldigt skön dag! Elias har haft sin kompis A här och de har "hängt" hela dagen. Lillebror har delvis "hängt" med på ett hörn, lite då och då! Hannes och jag hann med en snabbt tur till Emporia där jag köpte baddräkt (Spa i Ystad med härliga vänner hägrar om 23 dagar) och en liten "sportlovspresent" till bästa barnen (ja, eller muta om man vill....!!). Alla tre barnen åkte ut en liten stund efter lunchen, en halvtimme skulle de vara ute och kom in efter drygt en timme. Så det var nog inte helt fel att få lite frisk luft, trots allt! Bakade muffins till Mellis, hälften choklad och hälften vanilj, vad gör man inte för att få glada barn (curling, curling, curling)??!!

Nu puttrar en gryta med biff stroganoff på spisen, tvättmaskinen går för 5 gången idag och snart är det kväll igen. Önskar att jag hade haft ett par dagar till ledigt, så skönt det hade varit......

Just det, har ju bokat biljetter till DM i Cheerleading! Bästa kusinen tävlar ju och det ska bli sjukt spännande att få se henne in action! Klart att de vinner, nu när vi är där och hejar. Känn ingen press bästa Felicia!!!

Nu hoppas jag att den här förkylningskänslan jag har i kroppen inte blir mer än just en känsla.........

Kram!



Inga kommentarer: