söndag 13 oktober 2013

Söndag.......

På bio!
Idag har det varit lite sådär lagom dagen efter............
Vi sov ganska så länge, tro det eller ej, men Elias som i vanliga fall är den som är uppe i ottan sov längst. Ändå har vi varit lite trötta allihopa idag....... Vädret har ju dessutom inte underlättat, regn precis hela tiden!
Sen fixade vi lite lunch till Björkarna, jag gräddade 40 pannkakor (nej, de åt inte upp alla, förstår inte detta)! Sjukt många, men nu finns det Mellis för Elias i frysen för flera veckor framöver. Så ni kanske inte ska bjuda honom på pannkakor det första ni gör om det är som så att han skulle hitta hem till er de närmsta dagarna eller veckorna framöver.

Ringde sedan barndomsvännen Eva som idag fyller 40 år! Stort grattis från oss alla! Hoppas att du snart mår bättre och att vi då kan ses en liten stund! Massor av kramar!!!!

På eftermiddagen var det åter dags för Hannes att simma, idag var det klädsim som stod på schemat. Simmade med pyjamas, men det var tydligen inte helt lätt, citat: "det var inga bra byxor jag hade, de trillade av mig, så jag var tvungen att stanna för att dra upp dem och det fick man inte", slut citat!

Efter simningen så var det uppsamling vid bion i Höllviken där vi tog på oss de snygga glasögonen ni ser på bilden, försåg barnen med dricka och popcorn och sedan sjönk vi in i filmens värld i 1,5 timme. Filmen för dagen var "Flygplan" (som bilar men med flygplan och med samma sensmoral.....).

Nu har vi landat (fyndigt va?) här hemma och laddar inför en ny vecka. Närmast på schemat imorgon är att jag ska vara med Hannes i skolan hela dagen. Får en ledig dag för att svärfar fyllde 70 år! Jag visste väl att jag till slut skulle få nytta av Christer, hi hi!

Ha en härlig vecka!

Inga kommentarer: