söndag 15 september 2013

Felicia 15 år!!!!

Syskonkärlek
 Vi har varit på världens bästa brunch för att fira Felicia som fyller 15 år i nästa vecka! 15 år, hur gick det till?! Numera är det träning och kompisar som gäller, precis som det ska vara! Det hemska i kråksången är dock att det inte bara är Felicia som nu är 15 år äldre, vi andra hänger liksom med på ett bananskal..... Så det gäller att njuta så mycket man bara kan!!

Söta Felicia 15 år!

Noah, Elias och Hannes


Selma spanar in grönmögelosten tror jag.....

 Efter brunchen stannade Elias kvar för att hänga lite med Noah. Förstod att de spelade lite på sina telefoner för att sedan ge sig ut och åka longboard och köpa glass på Hemmakväll. Han verkade väldigt nöjd när han kom hem. Vi andra tre åkte till Plantskolan och köpte två nya träd. Hannes övergav oss dock snabbt när kompisen M ringde på dörren och ville leka. Så jag och Henrik fick gräva själva, ivrigt påhejad av grannen. Men fint blev det och nu får vi hoppas att de klarar av Vellinges höststormar som brukar vara ganska så intensiva.


Söndagsmorgonen började med gemensam träning för mig och Henrik på Friskis medan barnen fortfararande sov. De sov även när vi kom tillbaka vid kvart över nio, vi som trodde att de skulle ha dukat fram frukost till oss! Nu har de gjort sin matematikläxa (ibland när vardagen inte räcker till får man ta helgen till hjälp är jag rädd för), spelat trumpet och blockflöjt, samtidigt och med olika melodier samtidigt som Henrik spelar musik när han jobbar på uterummet, mitt huvud blir helt snurrigt av alla ljud och oljud (ha ha). Nu väntar simning för Hannes och födelsedagskalasplanering tillsammans med kompisen efteråt. Sen är det åter dags för en ny arbetsvecka. Men den här veckan är jag ledig på fredag, härligt!!!

1 kommentar:

Farmor sa...

Beträffande "syskonkärlek! Det ser ut att vara en "go" kram. Jag vill ha en sådan nästa gång vi träffas....