lördag 13 april 2013

Vilken vecka........

Pulled Pork
Vilken vecka det här har varit. En sådan där vecka som går från uppgivenhet till förtvivlan, från förtvivlan till ilska och från ilska till insikt om förändring!

Började med att bita av en bit tand i måndags och fick en akut tid till tandläkaren i tisdags. Efter en del hummande (på danska, så det var svårt att förstå......) hämtade hon en kollega som fortsatte att humma (fast den här gången på svenska, men fortfarande svårt att förstå) och prata sitt "tandläkarspråk" som ingen oinsatt förstår, oavsett om de hummar eller ej. Danskan kom tillbaka och berättade att vi måste sätta in en krona för det går inte att laga tanden mer. Sen fortsatte hon med att Försäkringskassan tycker inte att man behöver tänder så långt in i munnen så du får ingen ersättning, det kostar runt 5000 kronor. Vill du att vi sätter en krona eller ska vi dra ut tanden eller laga den (fast det kommer inte att hålla i längden oavsett)! Hatar nu (ännu mer än tidigare) allt vad tandläkarbesök heter, för att inte tala om Försäkringskassan.... grr!!!

Nåja veckan skulle ju bli ännu värre så vad var en krona för 5000 kr.......

Fick nästa härliga besked i torsdags! Vårt kontor läggs ner och vi blir utspridda i Malmö och Lund. För min del innebär det att jag ökar min restid per dag med 1,5 till 2 timmar! Första reaktionen var ledsamhet, många tårar som rann! Vaknade i fredags med en uppgivenhet som sen övergick i ilska och som sagt insikt om förändring. Den har visserligen funnits där sedan tidigare, men blev ännu tydligare nu. Ingen annan är jag kan förändra min arbetssituation och nu är det verkligen hög tid. För just nu mår jag definitivt inte bra och livet är för kort för att man ska gå runt och må dåligt. Speciellt inte med tanke på hur mycket tid man spenderar på sin arbetsplats. Träffade en kund i fredags som sa att "slutar du så byter vi bank". Gulligt, och det stärker självförtroendet, men tyvärr, det räcker inte! Det måste till en förändring!

Nu har jag gjort Pulled Pork hela natten till härliga, goa och glada vänner! Vi ser fram emot en eftermiddag och kväll med härliga skratt och bara glädje! Hoppas att ni andra får en mysig helg ni också!

Kram Pernilla

2 kommentarer:

inga sa...

Bravo! Låter som min härliga dotter!

Annika sa...

Här är en till som fått tråkiga besked på jobbet och jag förstår precis hur du känner! Förändring är ordet och jag hoppas på en snabb sådan...Så trist att vi inte kunde träffas idag! Kram Annika