lördag 10 november 2012

Världens bästa lördag!!!!

Vackert!
Vissa dagar känns bara så himla bra, det här är en sådan dag! Vaknar till en vacker höstdag, solen skiner, hela familjen sover länge och vaknar utvilade och på gott humör! Har en lång och mysig frukost tillsammans utan att behöva stressa till jobb eller skola, bara det!

Efter frukosten skulle jag göra vit chokladpudding till ikväll då familjen Bengtsson kommer på middag. Upptäcker att jag och Elias (han hjälpte mig att storhandla igår) glömde att köpa matlagningsyoghurt, men istället för att tänka f-n, f-n, stress, stress, stress så sa hjärnan "jaha, ingen fara, bara till att ta en snabb tur ner till byn", vilken bra hjärna eller hur?! Väl nere i byn passade jag på att handla dessa underbara rosor till mig själv, bara för att jag kan och vill!!!!

Henrik lastade både barn och cykel i bilen för att köra Elias till stan och familjen Gullberg. Elias ska sova över hos Noah ikväll och ser sjukt mycket fram emot det.

Själv åkte jag till gymet och tog en timme på löpbandet och gjorde grymt många magövningar, så nu kan jag men gott samvete äta den där vita chokladpuddingen....... Dessutom så fick jag ju ha Spotify helt för mig själv vilket inte hör till vanligheterna. Just nu är det Darins "Så mycket bättre tolkning" av Olle Ljungströms låt "En apa som liknar dig" som är favoriten, jösses vilken bra tolkning. Man får väl gilla Darin trots att man är 39? Olle Ljungström är ju "jättegammal" och han gillade ju Darin så......

1 kommentar:

Anonym sa...

Ser ut som om Du haft en skön förmiddag. Hoppas resten av dagen fortsätter på samma sätt, men det gör den säkert. HA DET BRA. / mormor.