torsdag 4 oktober 2012

Kanelbullens dag!

Hemmabakade kanelbullar!


En frivillig att smaka av så att de var ätbara.......
Idag har min kära svärmor lockat med mig på ett Friskis och Svettis pass på Ön. Ja men det lät ju skoj tänkte jag och hur jobbigt kan det vara egentligen? Det var jag och halva Limhamns pensionärskår på plats klockan halv elva. "Ha, tänkte jag, som sagt, hur svårt kan detta vara"? Men det var minsann pigga pensionärer på plats och jag fick ta i rejält för att hoppa högst och snabbast. För vem vill bli slagen av en 70 årig dam med blått/grönt/grått hår (nej, jag överdriver inte, vissa hade blått och grönt hår)?!!! Pust!

Väl hemma igen så bakade jag kanelbullar, till äldsta sonens förtjusning! För det är ju trots allt kanelbullens dag idag och jag har ju faktiskt tränat idag igen! Tips, använd kesella i degen så slipper du torra kanelbullar, mums!!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tyckte det var jätteroligt och modigt av dig att följa med och gympa. Jag försökte titta efter någon i din ålder men vi kunde nog vara mamma och pappa till dig allihop. Men gympa kan vi!!!! /"svittig" svärmor

Anonym sa...

Ser verkligen gott ut./mormor. Vi har ju inte promenerat i dag, så vi får väl avstå.