lördag 17 september 2011

Höstfint!

Idag har Hannes och jag varit på Vellingeblomman och höstshoppat lite. När vi kom hem så sa Hannes "nu blir mormor glad". Vad menar du, undrade jag? Ja, sa Hannes, vet du vad hon (mormor alltså) sa sist när hon hämtade mig på fritids? Nej sa jag (samtidigt som jag tänkte att nej det vet jag inte men jag vill väldigt, väldigt, väldigt gärna veta det)! Jo, fortsatte Hannes, hon sa "åhh så skönt att de har tagit bort de gamla gamla gamla blommorna"!!! Ha!

När vi ändå är inne på roliga saker som Hannes säger så var han lite sur igår när han hade gått och lagt sig och vi hade sagt till honom att han inte fick prata mer. Ja men sa jag, du får prata mer imorgon, du får prata massor med Selma när hon kommer. Snabbt kom svaret "ja men när Selma är här så pratar jag inte så mycket, för då är det hon som pratar med mig hela tiden!!!! Alla som känner Selma vet att det är svårt att argumentera emot det påståendet.........


2 kommentarer:

Lotta sa...

Hahaha!! :) Det har hon efter sin pappa...

Selma såg väldigt mycket fram emot att få vara med Hannes idag i alla fall.

Ses snart!

Kram Lotta

Anonym sa...

Usch, Är det sant? Kommer jag inte ihåg. Jag som inte kastat mina gamla blommor ännu. Tycker dom är så fina fortfarande. Dom är härliga, dom små. Ha en trevlig kväll. Inga