tisdag 19 oktober 2010

Mousserande vin......

Okej, börjar med att konstatera att om ni får en "skumpa" så stoppa den inte i väskan! Det gjorde jag och det var ingen bra idé! Det var igår, skulle springa från jobb för att hämta Elias på trumpeten, sen som vanligt. Springer till garaget och känner hur väskan glider av och rakt ner i marken! BOOM, tror att Redhawks skakade av rädsla i sitt omklädningsrum och tänkte att "hjälp, Moraklacken är verkligen på G"!!! I alla fall, fortsätter springa ner till bilen och tänker, det fixade sig, det fixade sig, det fixade sig......

Det fixade INTE sig!!!!

Hela väskan läcker, det fullkomligt rinner skumpa ur den! Slänger den i bakluckan av bilen, tömmer ut en blöt plånbok, en mobiltelefon som faktiskt lyser! Puh, skönt!

Kör till trumpeten i en fullkomligt stinkande bil! Tänker att om polisen stoppar mig nu så tror de att jag är full med tanke på hur det luktar. Kommer fram till trumpeten, tar upp telefonen som nu är STENDÖD!!! Tar bort skalet och det fullkomligt rinner ut skumpa!! Försöker desperat att hitta en bit papper att torka med, men icke. Kommer på den geniala idén att försöka att torka med tröjan, bara liiiite! Telefonen blir torr, jag stinker ännu mer skumpa och telefonh-t vill inte starta.

Trumpetlektionen tar slut, läraren undrar om han kan få prata med mig lite (hjälp). Sen förklarar han väääldigt långsamt att Elias måste träna på detta och detta och detta. Jag känner bara att "ta mig härifrån, jag stinker"! Sen kommer dödsstöten, "du som har spelat gitarr du kan väl hjälpa honom med att hitta kvinten"!!!!!!!!!! Kvinten??????!!!!!!!! Vet du vad kvint är säger han? Jag som bara vill därifrån ljuger honom rakt upp och säger JAVISST (bara jag kommer härifrån)!!!!!! Hade han bett mig att lära ungen att spela harpa eller trombon eller what ever så hade jag sagt JAVISST!!!!!!!!!!!

Till sist släpper han ut oss och vi får äntligen åka hem. Elias öppnar dörren till bilen och skriker över halva parkeringsplatsen, öhhhh vad äckligt det luktar i bilen! JAG VET!!!!!!

Hem och städa bilen, tömma plånboken, torka av kreditkort, försöka att torka pengarna och desperat få igång den dödsdömda mobiltelefonen. Ta min gamla säger Henrik! Alltså, vi pratar om en GAMMAL telefon. Men den fungerar och det är ingen skumpa i den!

Nu har jag ringt försäkringsbolaget, mitt underbara försäkringsbolag. De betalar ut pengar till en ny (1500 i självrisk, men 1500 rakt in på kontot), jag behöver inte skicka in kvitto eller strula en massa! Härligt!!!!!!!!!!!!!!

Så snart är mobilfrågan löst, nu måste jag bara köpa ny plånbok, skaffa ny väska och det värsta av allt, jag måste lära Elias att hitta kvinten på trumpeten!!!!!!!!! Tur att man kan googla!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ha en bra dag!

3 kommentarer:

Gullberg sa...

Stackars Pernilla. Du måste berätta vad kvinten är. Men, jag har sällan skrattat så mycket!

Annika sa...

Hahaha...stackare! Min fråga är bara: vad gjorde skumpan på banken???:))

Pernilla och Henrik sa...

Fd smartphone, numera en dum-phone.