torsdag 29 juli 2010

Hannes, Lotta och Shrek!

Hannes skulle gå och lägga sig och följande, gulliga konversation startade:

Hannes: Mamma, vet du, nu när jag är lite större, ja du vet 4 år, då tänker jag alltid en massa läskiga saker när jag ska gå och lägga mig.
Mamma: Ja, men tänk på något eller någon som du tycker om. Tänk på farmor.
H: nä!
M:Ja, men tänk på mormor då?
H:nä!
M: Ja, men tänk på Selma då?
H: nja........
M: Ja, men tänk på Lotta då?!
H: Mmmm, jag kan tänka på Shrek!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
M:OJ, men Lotta är väl inte lik Shrek heller (fast vem vet, när natten faller på, men det sa jag faktiskt inte högt till Hannes)?
H: Fniss! Nej, inte riktigt lik!
M: Men Shrek är ju grön................
H: Ja, och tjock!!!
M: Vad jag vet så är Lotta varken tjock eller grön....?!
H: nääääää........

Det går en minut sen säger Hannes: Men vet du vad mamma?
M: Nej?!
H: Lotta, hon älskar verkligen mig JÄTTEMYCKET!!!!!!!!!!!!!!
M: Vet du Hannes, det gör hon verkligen!

Sen vände sig Hannes om och somnade gott! Vad han drömmer om har jag ingen aning om! Kanske en grön, söt, snäll, och alldeles underbar moster Lotta kanske...??!!!! Den absoluta favoriten, oavsett vilken färg hon har!

1 kommentar:

Sverker och Lotta sa...

Älskade lilla gullunge! Klart att jag gör - jättemycket!!! :)

//Lotta